|
|
Konferenciák![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Harmadik félteke
Igaz-e az, hogy mindenki kreatív? És, ha igen, akkor miért nem látható ez a mindennapokban? Mi szükséges ahhoz, hogy bármelyikünk kreativitása működjön? Hogyan sajátíthatók el a számunkra szükséges kreatív gondolkodási módszerek? Mennyivel leszünk többek, mi változik meg általuk? A szemináriumról Roger Sperry Nobel-díja óta ismerjük agyunk jobb és bal féltekéjének eltérő szerepét a gondolkodásunkban, tudjuk azt, hogy akkor nyújthatjuk a legjobb eredményt, ha a kettő működése kiegyensúlyozott és összehangolt. A gyakorlatból tudjuk azt is, hogy ennek az állapotnak az elérése és fenntartása gondolkodás közben többnyire nehezen vagy egyáltalán nem valósul meg. Pedig, ha a kreatív zsenik, az emberiség sorsát befolyásoló tudósok munkáit tanulmányozzuk, azt látjuk, hogy mindnyájuknak megvolt a maga szabályozott kreatív gondolkodási módszere. Ez két dolgot jelent számunkra: egyrészt azt, hogy az eredményes gondolkodók gyakorlatában soha nem a mit, hanem a hogyan, a milyen módszerrel kérdés volt a fontos. Másrészt azt, hogy a kreatív elmék mindegyikének működését szabályozta egy-egy gondolkodási keret, amely - nem túlzás ezt állítani - harmadik agyféltekeként vett részt a folyamatokban. Tanulság: mindenki számára elengedhetetlen tehát, hogy megismerjen, és gyakorlati szinten sajátítson el strukturált kreatív gondolkodási módszereket. A program főbb témakörei A harmadik félteke című szemináriumunk ízelítőt ad a strukturált kreatív problémamegoldó technikák elméletéből és gyakorlatából. A program során módszerek konkrét bemutatására és játékos szemléltető gyakorlatokra kerül sor, és az alábbi kérdésekre keressük közösen a válaszokat a következő tematika szerint: I. KREATÍV GONDOLKODÁSRÓL Helyzetjelentés: mi és a kreativitás - ma. Hogy állunk a két agyféltekénk használatával? Miért lenne fontos a gondolkodás - és a kreatív gondolkodás! - direkt oktatása? Mit tehetünk ennek hiányában? Mit tudnak a strukturált kreatív gondolkodási módszerek? Miért nevezhetjük őket a harmadik agyféltekénknek? II. DE BONO FÓKUSZA Hogyan határozzuk meg a napi gyakorlat gondolkodási helyzeteiben a feladatot és a célt? És hogyan kellene? Vagyis mire és hogyan használható a két fókuszfajta (a terület- és a célfókusz)? Mi az alternatív probléma-meghatározásból kiinduló fókusz haszna? III. BRAINSTORMING Melyek a mindennapi hagyományos brainstorming-gyakorlat típushibái, és milyen károkat okoznak azok? Milyen a valódi Osborn-módszer? Milyen egyéb brainstorming módszerekkel dolgozhatnánk még? IV. MINDMAPPING Mit eredményez a lineáris és a körkörös gondolkodási módok összehasonlítása? Azaz: milyen előnyöket kínál a Mindmapping? Miért, hogyan és hol használható eredményesen? Milyen konkrét gyakorlati előnyöket kínál? V. MANDALA MÓDSZER Mi közünk van nekünk egy távol-keleti meditációs ábrából kifejlesztett eszközhöz? Miért érdemes ezt a mindeddig kizárólag Japánban ismert gondolkodási technikát megismernünk? Hányféle területen és hogyan könnyítheti meg, rövidítheti le a gondolkodásunkat ez a módszer? Hogyan használható brainstorming során? Hogyan működik SWOT analízis céljaira, a hagyományos SWOT technikánál sokkalta hasznosabban? VI. VÉLETLENSZERŰ BEHATÁS Hogyan vezet új asszociációs utakhoz, ötletekhez a véletlen? Hogyan modellezhető a véletlenszerű hatás? Hogyan vezérelhető a véletlenszerű behatás folyamata? VII. SCAMPER Milyen a strukturált kreatív gondolkodómódszerek egyik legélvezetesebbike? Hova vezet a változtatási lehetőségek tudatos, szabályozott keresése, a változatok, módosítások utáni kutatás? Hogyan, milyen folyamatban kell végezni azt? VIII. ÖTLETLÁDA Hogyan gondolkozzunk úgy, ahogyan azt Leonardo da Vinci is tette? Hogyan működik az összetevők, alkotóelemek variációs lehetőségeinek kihasználása? Mit eredményeznek a különféle elemvariánsok? Hogyan segítik a kreatív gondolkodás menetét és eredményességét? IX. ÖTLETBŐL ÖTLET MÓDSZER Hogyan törjük meg a probléma-megoldási helyzetekben általánosan és sajnálatosan elterjedt "három alternatívát kérünk" attitűd sajnálatos egyeduralmát? Hogyan tegyük ésszerűvé, tudatossá, eredményessé és biztos kézzel vezetetté a változatok utáni keresés folyamatát? X. ÖSSZEGEZÉS Program: A Harmadik félteke szeminárium 12:3012:35Megnyitó 12:35 - 13:20 Kreatív gondolkodás 13:20 - 13:40 De Bono fókusza 13:40 - 14:00 Brainstorming 14:00 - 14:40 Mindmapping 14:40 - 14:55 szünet 14:55 - 15:19 Mandala-módszer 15:19 - 15:45 Véletlenszerű behatás 15:45 - 16:03 Scamper 16:03 - 16:23 Ötletláda 16:23 - 16:48 Ötletből ötlet módszer 16:48 - 17:00 Összefoglalás Előadó Kaszás György - tréner és kreatívigazgató UpGrade Communications Kaszás György 18 éven át dolgozott a nemzetközi reklámügynökségi területen vezető kreatívdirektorként. 16 éve végez tréneri munkát. Szakterületei: nyilvános beszéd, prezentáció, szabályozott kreatív problémamegoldó gondolkodás és reklámkreativitás. Tréneri képesítései: Hatszín Kalap gondolkodás - Edward de Bono, Oldalirányú gondolkodás - Edward de Bono, HBDI Herrmann Brain Dominance Instrument, MindMap Tréningeket tartott többek között az alábbiaknak: Coca-Cola, Nestlé, Zwack, Unilever, TV2, hat, McCann Erickson, hAMMER, Open Communications, Weber Shandwick, MaKSZ, Opel, CEU Business School, GSK, Fundamenta, Szuperinfó, Államadósság Kezelő Központ, Kreatív, Pannon GSM, MasterCard Országos marketingkommunikációs konferenciák, szimpóziumok rendszeres előadója.
|
Keresés a Képzések között
Éves Képzés áttekintő
Helyszín ajánló
Budapest ![]() Mátraháza ![]() Budapest ![]() Debrecen ![]() Budapest ![]() ![]() |