Harmadik félteke


Időpont:  2011. szeptember 28.
Helyszín:   Hotel President
Cím: 1054 Budapest, Hold u. 3.
Web:  konferencia.hvg.hu/harmadik-felteke.html
Szervező:   HVG Kiadó Zrt.

Igaz-e az, hogy mindenki kreatív? És, ha igen, akkor miért nem látható ez a mindennapokban? Mi szükséges ahhoz, hogy bármelyikünk kreativitása működjön? Hogyan sajátíthatók el a számunkra szükséges kreatív gondolkodási módszerek? Mennyivel leszünk többek, mi változik meg általuk?

A szemináriumról
Roger Sperry Nobel-díja óta ismerjük agyunk jobb és bal féltekéjének eltérő szerepét a gondolkodásunkban, tudjuk azt, hogy akkor nyújthatjuk a legjobb eredményt, ha a kettő működése kiegyensúlyozott és összehangolt. A gyakorlatból tudjuk azt is, hogy ennek az állapotnak az elérése és fenntartása gondolkodás közben többnyire nehezen vagy egyáltalán nem valósul meg. Pedig, ha a kreatív zsenik, az emberiség sorsát befolyásoló tudósok munkáit tanulmányozzuk, azt látjuk, hogy mindnyájuknak megvolt a maga szabályozott kreatív gondolkodási módszere. 

Ez két dolgot jelent számunkra: egyrészt azt, hogy az eredményes gondolkodók gyakorlatában soha nem a mit, hanem a hogyan, a milyen módszerrel kérdés volt a fontos. Másrészt azt, hogy a kreatív elmék mindegyikének működését szabályozta egy-egy gondolkodási keret, amely - nem túlzás ezt állítani - harmadik agyféltekeként vett részt a folyamatokban. 

Tanulság: mindenki számára elengedhetetlen tehát, hogy megismerjen, és gyakorlati szinten sajátítson el strukturált kreatív gondolkodási módszereket. 

A program főbb témakörei
A harmadik félteke című szemináriumunk ízelítőt ad a strukturált kreatív problémamegoldó technikák elméletéből és gyakorlatából.  A program során módszerek konkrét bemutatására és játékos szemléltető gyakorlatokra kerül sor, és az alábbi kérdésekre keressük közösen a válaszokat a következő tematika szerint:

I. KREATÍV GONDOLKODÁSRÓL 
Helyzetjelentés: mi és a kreativitás - ma. 
Hogy állunk a két agyféltekénk használatával? 
Miért lenne fontos a gondolkodás - és a kreatív gondolkodás! - direkt oktatása? Mit tehetünk ennek hiányában? 
Mit tudnak a strukturált kreatív gondolkodási módszerek? Miért nevezhetjük őket a harmadik agyféltekénknek? 

II. DE BONO FÓKUSZA
Hogyan határozzuk meg a napi gyakorlat gondolkodási helyzeteiben a feladatot és a célt? És hogyan kellene? 
Vagyis mire és hogyan használható a két fókuszfajta (a terület- és a célfókusz)? 
Mi az alternatív probléma-meghatározásból kiinduló fókusz haszna?

III. BRAINSTORMING 
Melyek a mindennapi hagyományos brainstorming-gyakorlat típushibái, és milyen károkat okoznak azok? Milyen a valódi Osborn-módszer? Milyen egyéb brainstorming módszerekkel dolgozhatnánk még?

IV. MINDMAPPING
Mit eredményez a lineáris és a körkörös gondolkodási módok összehasonlítása? Azaz: milyen előnyöket kínál a Mindmapping? 
Miért, hogyan és hol használható eredményesen? 
Milyen konkrét gyakorlati előnyöket kínál?

V. MANDALA MÓDSZER
Mi közünk van nekünk egy távol-keleti meditációs ábrából kifejlesztett eszközhöz?
Miért érdemes ezt a mindeddig kizárólag Japánban ismert gondolkodási technikát megismernünk? 
Hányféle területen és hogyan könnyítheti meg, rövidítheti le a gondolkodásunkat ez a módszer? 
Hogyan használható brainstorming során? Hogyan működik SWOT analízis céljaira, a hagyományos SWOT technikánál sokkalta hasznosabban?

VI. VÉLETLENSZERŰ BEHATÁS 
Hogyan vezet új asszociációs utakhoz, ötletekhez a véletlen? 
Hogyan modellezhető a véletlenszerű hatás? 
Hogyan vezérelhető a véletlenszerű behatás folyamata?

VII. SCAMPER 
Milyen a strukturált kreatív gondolkodómódszerek egyik legélvezetesebbike? 
Hova vezet a változtatási lehetőségek tudatos, szabályozott keresése, a változatok, módosítások utáni kutatás? Hogyan, milyen folyamatban kell végezni azt?

VIII. ÖTLETLÁDA 
Hogyan gondolkozzunk úgy, ahogyan azt Leonardo da Vinci is tette? 
Hogyan működik az összetevők, alkotóelemek variációs lehetőségeinek kihasználása? 
Mit eredményeznek a különféle elemvariánsok? Hogyan segítik a kreatív gondolkodás menetét és eredményességét? 

IX. ÖTLETBŐL ÖTLET MÓDSZER 
Hogyan törjük meg a probléma-megoldási helyzetekben általánosan és sajnálatosan elterjedt "három alternatívát kérünk" attitűd sajnálatos egyeduralmát? 
Hogyan tegyük ésszerűvé, tudatossá, eredményessé és biztos kézzel vezetetté a változatok utáni keresés folyamatát?

X. ÖSSZEGEZÉS
Program:
A Harmadik félteke szeminárium
12:3012:35Megnyitó

12:35 - 13:20 Kreatív gondolkodás

13:20 - 13:40 De Bono fókusza

13:40 - 14:00 Brainstorming

14:00 - 14:40 Mindmapping

14:40 - 14:55 szünet

14:55 - 15:19 Mandala-módszer

15:19 - 15:45 Véletlenszerű behatás

15:45 - 16:03 Scamper

16:03 - 16:23 Ötletláda

16:23 - 16:48 Ötletből ötlet módszer

16:48 - 17:00 Összefoglalás

Előadó
Kaszás György - tréner és kreatívigazgató
UpGrade Communications 
Kaszás György 18 éven át dolgozott a nemzetközi reklámügynökségi területen vezető kreatívdirektorként. 16 éve végez tréneri munkát. Szakterületei: nyilvános beszéd, prezentáció, szabályozott kreatív problémamegoldó gondolkodás és reklámkreativitás.
Tréneri képesítései: Hatszín Kalap gondolkodás - Edward de Bono, Oldalirányú gondolkodás - Edward de Bono, HBDI Herrmann Brain Dominance Instrument, MindMap
Tréningeket tartott többek között az alábbiaknak: Coca-Cola, Nestlé, Zwack, Unilever, TV2, hat, McCann Erickson, hAMMER, Open Communications, Weber Shandwick, MaKSZ, Opel, CEU Business School, GSK, Fundamenta, Szuperinfó, Államadósság Kezelő Központ, Kreatív, Pannon GSM, MasterCard
Országos marketingkommunikációs konferenciák, szimpóziumok rendszeres előadója.




Keresés a Képzések között


Képzés naptár
2011. szeptember
H
K
SZ
CS
P
SZ
V
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Éves Képzés áttekintő
2011    2012    2013    2014    2015    2016    2017    2018    2019    2020    2021    2022    2023    2024    2025